logo

logo
Ησιόδου 9, 32300 Ορχομενός (τηλ. 2261039029, email: vivlorchom@gmail.com)

Πέμπτη, 31 Μαΐου 2012

ΡΕΚΟΡ ΧΤΥΠΗΜΑΤΩΝ ΣΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΑΠΟ 106 ΧΩΡΕΣ ΠΟΥ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑΝ ΤΗ ΔΙΚΗ ΤΟΥ



Στη νέα «Δίκη του Σωκράτη», στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών στην Αθήνα, επικρατούσε το αδιαχώρητο (περί τους 1.000 θεατές). Τα εισιτήρια είχαν εξαντληθεί περίπου τέσσερις ώρες μετά την έκδοσή τους.

Υπήρχε όμως και το Ιντερνετ. Αλλοι 50.000 μοναδικοί επισκέπτες μετρήθηκαν ότι είδαν τη «Δίκη», από τους οποίους οι 38.500 την ίδια μέρα που πραγματοποιήθηκε, την Παρασκευή δηλαδή που μας πέρασε, και οι υπόλοιποι τις επόμενες μέρες. Η αναμετάδοση είχε, άλλωστε, πάρει τον χαρακτήρα υπερπαραγωγής για τα δεδομένα του Ιντερνετ: επτά κάμερες, τηλεοπτική σκηνοθεσία, πολλές πρόβες.

Οι ιντερνετικοί θεατές μάλιστα παρακολούθησαν μεγάλο μέρος της και δεν μπήκαν στο σάιτ απλώς από περιέργεια, όπως δείχνει ο αριθμός ρεκόρ των 5,3 εκατομμυρίων χτυπημάτων στη σελίδα κατά την ημέρα της «Δίκης».

Οι περισσότεροι θεατές ήταν από την Ελλάδα (40.646), όμως δεν ήταν λίγοι και από τις άλλες χώρες: 1.368 από τις ΗΠΑ, 1.351 από τη Βρετανία, 670 από την Κύπρο, 559 από τη Γερμανία, 433 από τη Γαλλία, 304 από τη Βραζιλία και πάει λέγοντας. Συνολικά επισκέφθηκαν τη σελίδα της «Δίκης» άνθρωποι από 106 χώρες.

Επιτόπου υπήρχαν και δημοσιογράφοι: από τη Βρετανία, τη Γαλλία. Επίσης ένας κινέζος δημοσιογράφος. Στο Ιντερνετ, πάλι, κάποιοι μετέτρεψαν τον χώρο με τον υπολογιστή σε πραγματικό σαλόνι με τηλεόραση: «Οργανώνω στο γραφείο ιβέντ παρακολούθησης της "Δίκης του Σωκράτη" στη Στέγη μέσω του stream. Πίτσες, πατατάκια, μπίρες κ.λπ.» έγραψε κάποιος στο facebook.

Κάποιος άλλος έκανε κανονική αναμετάδοση, γράφοντας σε πραγματικό χρόνο τι λεγόταν στην αίθουσα και προβαίνοντας κάποιες φορές και σε σχολιασμό: «"Μια ελίτ ίσως να ήταν καλύτερη σε ορισμένες θέσεις". Απίστευτο που ακούστηκε αυτό από την υπεράσπιση του Σωκράτη. Και μόνο αυτό θα αρκούσε για άμεση καταδίκη».

Παρακολούθησαν και πολλοί κωφάλαλοι αφού είχε προβλεφθεί η αναμετάδοση όχι μόνο σε ελληνικά, αγγλικά, γαλλικά αλλά και στη νοηματική γλώσσα. Η Σοφία Ρομπόλη που έκανε τη μετάφραση στη νοηματική λέει ότι η κώφωση προκαλεί και μεγάλο έλλειμμα πληροφόρησης. «Εκτός από την ίδια την αναμετάδοση, η πρώτη μεγάλη δυσκολία είναι το πώς θα φτάσει η πληροφορία για την αναμετάδοση στους κωφάλαλους, και έγινε ιδιαίτερη προσπάθεια γι' αυτό».

Αριστοφάνης, Μολιέρος και Σέξπιρ το καλοκαίρι στο Εθνικό θέατρο


«Η κωμωδία ως παγκόσμια γλώσσα που «κόκαλα δεν έχει και κόκαλα τσακίζει» θα κυριαρχήσει στην καλοκαιρινή περιοδεία του Εθνικού Θεάτρου», σύμφωνα με τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Γιάννη Χουβαρδά.

Με τρεις από τους σημαντικότερους –και ίσως τους κορυφαίους- συγγραφείς κωμωδιών όλων των εποχών, το Εθνικό καλεί το κοινό να συναντηθεί με το χιούμορ, το πνεύμα αλλά και τον ουσιαστικό προβληματισμό τους.

«Γιατί όσο κοινό όχημα και για τους τρεις είναι το γέλιο, η σάτιρα, η ψυχαγωγία, άλλο τόσο είναι η βαθιά περίσκεψη για τον άνθρωπο και η κατανόηση της φθαρτής του μοίρας», είπε ο Γιάννης Χουβαρδάς σε σημερινή συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε στην Αίθουσα Εκδηλώσεων της πρώτης κρατικής σκηνής.

Με άξονα το στίχο του Ιωάννη Πολέμη «Τι είναι η πατρίδα μας» η πρώτη κρατική σκηνή, επιλέγει τρεις σπουδαίους θεατρικούς συγγραφείς – τον Αριστοφάνη, τον Μολιέρο και τον Σέξπιρ – και τρία έργα που ασχολούνται με το δικό του τρόπο το καθένα με την ελληνικότητα, διοργανώνει και συμμετέχει σε δράσεις στο εξωτερικό και συναντά εκτός των τειχών του το κοινό από την Επίδαυρο σε όλη την Ελλάδα και στην Ευρώπη.

Με τις «Νεφέλες» του Αριστοφάνη κάνει πρεμιέρα το Εθνικό στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου στις 13 και 14 Ιουλίου, ενώ στη συνέχεια η παράσταση σε σκηνοθεσία και δραματουργική επεξεργασία Νίκου Μαστοράκη και μετάφραση Κ.Χ. Μύρη θα ταξιδέψει σε όλη την Ελλάδα.

«Πρόκειται για ένα κομβικό έργο της αρχαίας ελληνικής δραματουργίας που εγκαινιάζει πολύ νωρίς το διάλογο για το τι είναι ο Σωκράτης. Ο Αριστοφάνης στο πρόσωπο του Σωκράτη σατιρίζει τις «προοδευτικές» εκπαιδευτικές ιδέες που εισήγαγαν οι σοφιστές στην αρχαία Αθήνα», είπε ο Νίκος Μαστοράκης για να συμπληρώσει πως «σε μια εποχή κοινωνικών και ηθικών αναζητήσεων και έντονων ανακατατάξεων που τα όρια των ρευμάτων, των ιδεών και της προόδου βρίσκονται σε σύγχυση και υπό διαπραγμάτευση το αριστοφανικό έργο αποδεικνύεται πιο επίκαιρο από ποτέ».

Τους δύο βασικούς ρόλους του Στρεψιάδη και του Σωκράτη, στην παράσταση ερμηνεύουν ο Γιάννης Μπέζος και ο Αλέξανδρος Μυλωνάς.

Με ένα κλασικό αριστούργημα, τον «Αμφιτρύωνα» του Μολιέρου- που θα παρουσιαστεί στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου στις 3 και 4 Αυγούστου (και στη συνέχεια, για περιορισμένες παραστάσεις, σε περιοδεία)- επανέρχεται στο Εθνικό Θέατρο ο Λευτέρης Βογιατζής.

Γραμμένη το 1668, η κωμωδία του Μολιέρου παρουσιάζεται για δεύτερη φορά από το Εθνικό Θέατρο – η πρώτη ήταν το 1948 σε σκηνοθεσία Δημήτρη Ροντήρη. Ο Γάλλος κωμωδιογράφος θίγει έμμεσα τις ερωτικές περιπέτειες του Βασιλιά Λουδοβίκου 14ου και σατιρίζει τον αμοραλισμό των ισχυρών και τη δουλική συμπεριφορά όσων τους περιβάλλουν.

«Πρόκειται για ένα έργο που σου δίνει την αίσθηση ότι είναι αχρονικό και συγχρόνως βαθιά ριζωμένο στην εποχή του. Το ανέβασμά του την Επίδαυρο είναι και μία ευκαιρία να ανακαλυφθεί από το κοινό ξανά», ανέφερε η Χρύσα Προκοπάκη που επιμελείται την μετάφραση. Στην παράσταση συμμετέχουν οι Αμαλία Μουτούση, Γιώργος Γάλλος, Νίκος Κουρής, Δημήτρης Ήμελλος, Χρήστος Λούλης, Εύη Σαουλίδου και Στεφανία Γουλιώτη.

Τέλος, «Ο Περικλής», η παράσταση του Εθνικού Θεάτρου σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά και μετάφραση Διονύση Καψάλη που ενθουσίασε κοινό και κριτικούς στο θέατρο Globe στο Λονδίνο, συμμετέχοντας στο διεθνές φεστιβάλ Globe to Globe για τον Σέξπιρ περιοδεύει για περιορισμένες παραστάσεις στην Αθήνα και στην περιφέρεια. Οι ημερομηνίες και οι χώροι θα ανακοινωθούν προσεχώς.

Το Εθνικό στο εξωτερικό

Το Εθνικό Θέατρο ενισχύει και αυτό το καλοκαίρι ενεργά το διάλογο με την καλλιτεχνική δημιουργία του εξωτερικού: προωθεί συνεργασίες με ξένα θέατρα και σημαντικούς σύγχρονους καλλιτέχνες, διοργανώνει περιοδείες και συμμετέχει σε μεγάλα φεστιβάλ.

Ειδικότερα, συμμετέχει στο φεστιβάλ «Resistance in the Mediterranean» που θα πραγματοποιηθεί στο Βερολίνο στις 17 Ιουνίου στο Ballhaus Naunystrasse με τη σκηνική ανάγνωση του ειδικά γραμμένου για το φεστιβάλ έργου της Λένας Κιτσοπούλου «Ν – ΕΥΡΩ – ΣΗ». Την ίδια μέρα, 6 νέα έργα μικρής διάρκειας γύρω από το θέμα «Αραβική Άνοιξη/Ευρωπαϊκό Φθινόπωρο» θα παρουσιαστούν με τη μορφή σκηνικής ανάγνωσης. Τα έργα αυτά αναδεικνύουν τις ριζικές και πολιτικές αλλαγές που υφίστανται οι χώρες τους και δίνουν την ευκαιρία στους δημιουργούς να υψώσουν ελεύθερα τη φωνή τους.

Ακόμη, το Εθνικό Θέατρο και η Δραματική Σχολή του, σε συνεργασία με την Ένωση των Θεάτρων της Ευρώπης (UTE) και το Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών, διοργανώνει το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου, τη Δελφική Ακαδημία Θεάτρου στους Δελφούς, με θέμα «Πόλεμος και Σκηνή». Τα εργαστήρια θα διευθύνει ο διάσημος Γερμανός σκηνοθέτης Ματίας Λάνγκχοφ και πλάι στην πρακτική άσκηση θεατρολόγοι και φιλόσοφοι θα αναπτύξουν τον θεωρητικό στοχασμό.

«Το Βιτριόλι» του Γιάννη Μαυριτσάκη, «Η Αόρατη Όλγα» του Γιάννη Τσίρου και η «Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α.» της Λένας Κιτσοπούλου, τρεις παραγωγές του Εθνικού Θεάτρου, θα παρουσιαστούν στις 5, 9 και 13 Ιουνίου αντίστοιχα με τη μορφή αναλογίου στο Theatre de la Ville και η ανάγνωσή τους θα αναμεταδοθεί από τη γαλλική δημόσια ραδιοφωνία, στο σταθμό France Culture.

Τέλος, η παράσταση «Guns! Guns! Guns!» της ομάδας Blitz, παραγωγή του Εθνικού θεάτρου της σεζόν 2009-2010, θα μετέχει στο Φεστιβάλ Εργοτάξια της Ευρώπης που διοργανώνει το Theatre de la Ville στο Παρίσι με τη συνεργασία της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση. (Η παράσταση θα δοθεί στις 8 Ιουνίου στην Κεντρική Σκηνή του Theatre de la Ville).

Πηγή: ΑΜΠΕ

«Εκρηκτική Χημεία» και Αϊνστάιν στο Ίδρυμα Ευγενίδου τον Ιούνιο και τον Ιούλιο




Χάρη στην πολύ θερμή ανταπόκριση από το κοινό, το Ίδρυμα Ευγενίδου αποφάσισε να επαναλάβει το καλοκαίρι δύο δημοφιλείς ενότητες δραστηριοτήτων για όσους δεν πρόλαβαν να τις παρακολουθήσουν.

Συγκεκριμένα, κάθε Σάββατο και Κυριακή του Ιουνίου και του Ιουλίου, στη Διαδραστική Έκθεση Επιστήμης και Τεχνολογίας του Ιδρύματος, μικροί και μεγάλοι θα «ανακαλύπτουν» μέσα από πειράματα τη συναρπαστική -και εκρηκτική!- πλευρά της Χημείας, ενώ τα απογεύματα θα ακολουθεί η Φυσική με μια διαδραστική αφήγηση για τη ζωή και το έργο του 'Αλμπερτ Αϊνστάιν.

Αναλυτικότερα, το πρόγραμμα του διμήνου θα περιλαμβάνει:

* «Εκρηκτική Χημεία": Επίδειξη πειραμάτων - Ώρα: 13:30 - 14:10 (προτείνεται για παιδιά άνω των εννέα ετών και ενήλικες)

* Εργαστήριο Βιοχημείας - Ώρα 15:00 - 16:00 (προτείνεται για παιδιά άνω των επτά ετών και ενήλικες)

* Διαδραστική Αφήγηση: Α.Αϊνστάιν: «Η φαντασία είναι πιο σημαντική από τη γνώση» - Ώρα 16:30 - 17:30 (προτείνεται για παιδιά άνω των 11 ετών και ενήλικες).

Για τις δραστηριότητες αυτές δεν γίνεται κράτηση, ενώ σε περίπτωση μεγάλης προσέλευσης θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Πηγή: ΑΜΠΕ









Τετάρτη, 23 Μαΐου 2012

ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΥΚΛΑΔΙΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ- ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΙΟ ΕΚΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΡΟΛΟ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΑΥΓΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ






Αρχόντισσες, πριγκίπισσες, ιέρειες, θεραπεύτριες, ακόμη και μάγισσες, σε κάθε περίπτωση όμως γυναίκες υψηλού κύρους, που σε μακρινές από σήμερα εποχές, ασκούσαν επιρροή στον περίγυρό τους και απολάμβαναν τιμές ισάξιες ίσως με αυτές των ανδρών ηγεμόνων είναι τα πρόσωπα στα οποία στρέφει τα φώτα του το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, προκειμένου να αναδείξει μέσα από μία νέα έκθεση τον ρόλο της γυναίκας στην αυγή της Ιστορίας: Από τον 10ο ως τον 6ο π.Χ. αιώνα σε όλη τη λεκάνη της Μεσογείου.



Για τον Οκτώβριο προγραμματίζεται η έκθεση, ήδη όμως ο διευθυντής του μουσείου, καθηγητής κ. Νίκος Σταμπολίδης έχει οργανώσει πλήρως το υλικό της ταξιδεύοντας στην Ελλάδα, την Κύπρο και την Ιταλία _η έκθεση τελεί υπό την αιγίδα του Προέδρου της Ιταλικής Δημοκρατίας_ έτσι χθες στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο παρουσιάστηκε σε πλήρη ανάπτυξη.



Περί τα 21 ταφικά σύνολα γυναικών με 354 αντικείμενα από την Μακεδονία, την Εύβοια, την Κρήτη, την Σαλαμίνα της Κύπρου, την Νότιο Ιταλία (Μπαζιλικάτα, Βερούκιο), την Φλωρεντία, την Μπολόνια και από το Βατικανό συνθέτουν την έκθεση «Πριγκίπισσες της Μεσογείου στην αυγή της Ιστορίας» με τον υπότιλο «Ερμηνευτικά ζητήματα και προσεγγίσεις του γυναικείου ρόλου στις κοινωνίες της Πρώιμης Εποχής του Σιδήρου».



Πρόκειται για μία σημαντική πρωτοβουλία του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης, που επιμένει, παρά τις δύσκολες εποχές, σε ιδιαίτερες εκθεσιακές διοργανώσεις, κάτι που ελάχιστα πράττουν τα άλλα ιδιωτικά και κρατικά μουσεία της χώρας. Αποφασιστική άλλωστε σ΄ αυτό είναι η συμβολή του διευθυντή του, χάρη στις σχέσεις εμπιστοσύνης συνεργασίας που έχει αναπτύξει με τα μουσεία του εξωτερικού για τον δανεισμό έργων τέχνης.



Οσον αφορά το θέμα της έκθεσης η «αναζήτηση» των γυναικών που παρουσιάζονται μέσα από τα πολύτιμα κτερίσματα των τάφων τους αποτελεί το μεγάλο στοίχημα της έκθεσης. Γοητευτική κάθε ιστορία που μπορεί να πλαστεί γι΄ αυτές αλλά σπουδαία είναι εκείνη που μπορεί να βασιστεί σε πραγματικά στοιχεία.



Και αυτός είναι ο στόχος της έκθεσης που αναζητεί την συγγένεια των ταφικών εθίμων αλλά κυρίως τους λόγους της ανάδειξης των γυναικών στην ιεραρχία των ανδροκρατούμενων κοινωνιών της εποχής. Από πού έλαβαν τη γνώση τους, πώς την μετέφεραν σε διαφορετικά σημεία της Μεσογείου, γιατί οι ντόπιοι _ κάθε φορά _ υιοθετούσαν τα πολιτιστικά στοιχεία άλλων κοινωνιών είναι ερωτήματα που εξετάζονται. Το άκρως ενδιαφέρον ζήτημα άλλωστε είναι, ότι δεν πρόκειται για γυναίκες του μύθου, μία Μήδεια ας πούμε ή μία ωραία Ελένη αλλά για πρόσωπα υπαρκτά, που έζησαν και προφανώς έδρασαν στην εποχή τους.



Ο χρυσός κυριαρχεί, όπως είναι φυσικό λοιπόν, στις ταφές τους αλλά και κάθε μέταλλο που ήταν πολύτιμο στους αιώνες αυτούς. Αρχίζοντας από το βορρά και από την περίφημη Δέσποινα των Αιγών με τα βαρύτιμα χρυσά κοσμήματά της (τέλη 6ου- αρχές 5ου αι. π.Χ.), την χρυσοφόρα ταφή από τη Σίνδο (γύρω στο 530 π.Χ.), την χάλκινη ταφή της Βεργίνας (9ος π.Χ. αιώνας), το γυναικείο χρυσό προσωπείο από Αρχοντικό Πέλλας (540 π.Χ.) ως το χρυσό περιδέραιο από το Λευκαντί της Εύβοιας (περί το 950 π.Χ.) ως την πλούσια ταφής στον Κεραμεικό με τα ελεφαντοστέινα ειδώλια (8ος π.Χ.) και βεβαίως ως τις ιέρειες – πριγκίπισσες της αρχαίας Ελεύθερνας με όλα τα κτερίσματά τους, χρυσά, χάλκινα, γυάλινα, πήλινα που παρουσιάζονται για πρώτη φορά.



Από την Κύπρο έρχεται η ταφή της λεγόμενης «Ελληνίδας πριγκίπισσας» από τη Σαλαμίνα με το χρυσό περιδέραιο και τα δεκάδες ελληνικά αγγεία (8ος π.Χ.) από την Μπαζιλικάτα οι χαλκοφόρητες υψηλού κύρου γυναίκες, από την Αγκόνα μία πρώιμη ταφή του 8ου π.Χ. αιώνα και μία του 6ου π.Χ., από το Βερούκιο ένας ξύλινος θρόνος του 8ου π.Χ. αιώνα που ανήκε σε μικρή πριγκίπισσα, από το Βατικανό το βαρύτιμο χρυσό περιδέραιο από την Ετρουρία (8ος – 7ος π.Χ.). Η επιλογή τους άλλωστε έχει γίνει κυριολεκτικά ένα προς ένα ώστε να αποδοθεί στο έπακρο ο μυστηριακός, μαγικός αλλά και δυναμικός ρόλος της γυναίκας σ΄ αυτούς τους αιώνες.



Να σημειωθεί ότι έκθεση που θα διαρκέσει ως τον Φεβρουάριο του 2013 θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού και την Διεύθυνση Μουσείων Εκθέσεων και Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων. Πέραν αυτού, για τέτοιες ενέργειες που διαφημίζουν τη χώρα στο εξωτερικό, η συνδρομή χορηγών για την απρόσκοπτη υλοποίησή της, είναι ιδιαίτερα σημαντική.








Προστατευμένο Περιεχόμενο

Παγκόσμια Ημέρα Πολιτιστικής Κληρονομιάς


Μετέωρα
Η 18η Απριλίου κάθε χρόνου έχει ορισθεί από την UNESCO και το Διεθνές Συμβούλιο Μνημείων και Τοποθεσιών (ΙCOMOS) ως Παγκόσμια Ημέρα Πολιτιστικής Κληρονομιάς. Η πρόταση έγινε στις 18 Απριλίου του 1982, κατά τη διάρκεια ενός συμποσίου του ICOMOS στην Τυνησία και υιοθετήθηκε από τη Γενική Συνέλευση της UNESCO τον Νοέμβριο του 1983.
Η επέτειος αυτή αποβλέπει στην ευαισθητοποίηση του κοινού στο σημαντικό θέμα της προστασίας της Πολιτιστικής Κληρονομιάς. Για το σκοπό αυτό διοργανώνονται σ' όλο τον κόσμο κάθε μορφής εκδηλώσεις, με τις οποίες επιδιώκεται όχι μόνο να γίνουν γνωστά στο ευρύτερο κοινό η σημασία των μνημείων κάθε χώρας και τα προβλήματά τους, αλλά και να προωθηθεί η υπόθεση της προστασίας και ένταξή τους στη σύγχρονη κοινωνική, πολιτιστική και οικονομική ζωή.
Το Διεθνές Συμβούλιο Μνημείων και Τοποθεσιών ICOMOS, που εδρεύει στο Παρίσι, είναι ο πιο έγκυρος διεθνής, επαγγελματικός, μη κυβερνητικός οργανισμός τεχνικός σύμβουλος της UNESCO για την προστασία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς. Έχει ως μέλη ειδικούς επιστήμονες (αρχαιολόγους, αρχιτέκτονες, χημικούς, νομικούς κ.ά) από όλο τον κόσμο και δραστηριοποιείται σε 104 χώρες στις 5 ηπείρους.
Το Ελληνικό Τμήμα του ICOMOS οργανώνει κάθε χρόνο εκδηλώσεις με την ευκαιρία της παραπάνω επετείου. Στα πλαίσια των παραπάνω εκδηλώσεων, το Ελληνικό ICOMOS έχει προτείνει δράσεις για την καθιέρωση της ημέρας αυτής, ως ημέρα ελεύθερης εισόδου στα μνημεία, τη δημοσιοποίηση κάθε χρόνο την ημέρα αυτή καταλόγου των αγαθών της πολιτιστικής κληρονομιάς που απειλούνται, την ευαισθητοποίηση των νέων στο θέμα της προστασίας και διατήρησης των μνημείων.
Κατάλογος των αγάθων παγκόσμιας κληρονομιάς στην Ελλάδα
  • 1986 Ναός Επικουρείου Απόλλωνα στις Βάσσες
  • 1987 Δελφοί
  • 1987 Ακρόπολη
  • 1988 Άθως
  • 1988 Μετέωρα
  • 1988 Παλαιοχριστιανικά και Βυζαντινά Μνημεία Θεσσαλονίκης
  • 1988 Επίδαυρος
  • 1988 Μεσαιωνική πόλη της Ρόδου
  • 1989 Μυστράς
  • 1989 Ολυμπία
  • 1990 Δήλος
  • 1990 Μονή Δαφνίου, Μονή Οσίου Λουκά, Νέα Μονή Χίου
  • 1992 Πυθαγόρειο και Ηραίον Σάμου
  • 1996 Βεργίνα
  • 1999 Μυκήνες, Τίρυνς
  • 1999 Χώρα, Ιερά Μονή Αγ. Ιωάννη Θεολόγου και Σπήλαιο της Αποκάλυψης Πάτμου

Κοινή χρήση
3
Προστατευμένο Περιεχόμενο
rss

Widgets.sansimera.gr
Προσθέστε τις Παγκόσμιες Ημέρες στο site / blog σας.

Προτεινόμενα



Σύνδεση Μέλους

Συνδεθείτε με τον λογαριασμό που
διαθέτετε σε μία από τις παρακάτω υπηρεσίες:









Συνδεθείτε με τον λογαριασμό που διαθέτετε στο "Σαν Σήμερα .gr":
Όνομα Χρήστη:
Κωδικός Πρόσβασης:

Παραμείνετε συνδεδεμένος

ΣΥΝΔΕΣΗ
ή

Original Text:



Διαβάστε περισσότερα: http://www.sansimera.gr/worldays/15#ixzz1sNtSklOH
Κυριακή, 13 Μαΐου 2012



Ημέρα της μητέρας 2012

H 2η Κυριακή του Μαΐου είναι αφιερωμένη στο

πιο ιερό πρόσωπο στη ζωή μας,στη γυναίκα που μας έφερε στον κόσμο,τη μητέρα.

Η γιορτή της μητέρας καθιερώθηκε σαν παγκόσμια ημέρα το 1914 στις Ηνωμένες πολιτείες της Αμερικής.

Η γιορτή της μητέρας γιορτάζεται από όλους τους λαούς σε διάφορες μορφές από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα.Οι αρχαίοι έλληνες είχαν την γιορτή της Άνοιξης κατά την οποία λατρευόταν η "Γαία" ή μητέρα των θεών και των ανθρώπων.

Η αγάπη,της μάνας είναι ανιδιοτελής και μοναδική, δίχως όρια και όρους, που χαρακτηρίζεται από θυσίες, υπομονή, επιμονή και συνεχή προσφορά.Μάνα είναι μόνο μία.

Χρόνια πολλά σε όλες τις μανούλες του κόσμου.

Γρηγόρης Μπέκος ΠΕΘΑΝΕ Ο ΜΕΞΙΚΑΝΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΚΑΡΛΟΣ ΦΟΥΕΝΤΕΣ


Ο μεγάλος λογοτέχνης άφησε την τελευταία του πνοή στην ηλικία των 83 ετών


Ο Κάρλος Φουέντες, ένας από τους μεγαλύτερους λογοτέχνες της εποχής μας και μία από τις σημαντικότερες φυσιογνωμίες της Λατινικής Αμερικής, απεβίωσε την Τρίτη 15 Μαΐου 2012 σε νοσοκομείο της Πόλης του Μεξικού, όπου νοσηλευόταν με καρδιακά προβλήματα, σε ηλικία 83 ετών.
Πολυγραφότατος, έντονα πολιτικοποιημένος και κοσμοπολίτης συγγραφέας ο ίδιος, εθεωρείτο ο «εθνικός συγγραφέας» του Μεξικού που θρηνεί για την τεράστια αυτή απώλεια, όπως έγραψε και ο Πρόεδρος Φελίπε Καλδερόν στον λογαριασμό του στο Τwitter.
Μαζί με τους δύο νομπελίστες, τον Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες και τον Περουβιανό Μάριο Βάργκας Λιόσα, o Kάρλος Φουέντες συντέλεσε αποφασιστικά στη μεγάλη «έκρηξη» (boom) αλλά και την ανανέωση της λατινοαμερικανικής λογοτεχνίας κατά τις δεκαετίες του 1960 και του 1970.

Γεννήθηκε στον Παναμά το 1928 και πέρασε μέρος της παιδικής του ηλικίας σε διάφορες χώρες (Η.Π.Α, Χιλή, Αργεντινή) επειδή ο πατέρας του ήταν διπλωμάτης. Πέρασε τα νεανικά του χρόνια μακριά από την πατρίδα του, σπούδασε στην Ελβετία, αργότερα έγινε και ο ίδιος διπλωμάτης ενώ δίδαξε στα μεγαλύτερα αμερικανικά και αγγλικά πανεπιστήμια.


Έγραψε μυθιστορήματα, διηγήματα, δοκίμια, θεατρικά έργα και κινηματογραφικά σενάρια, ενώ μέχρι τα τελευταία του δεν παρέλειπε να παρεμβαίνει στα πολιτικά πράγματα της χώρας του με τη μαχητική αρθρογραφία του. Οι πιο πρόσφατες εκκλήσεις του αφορούσαν στον άτυπο πόλεμο (με χιλιάδες θύματα) που μαίνεται στο Μεξικό ανάμεσα στο κράτος και στις συμμορίες που ελέγχουν το παράνομο εμπόριο ναρκωτικών.

Ο Κάρλος Φουέντες, ένας συγγραφέας που έχει διαβαστεί και έχει αγαπηθεί στην Ελλάδα, είχε τιμηθεί με όλες τις ανώτατες διακρίσεις του ισπανόφωνου κόσμου για το έργο του αλλά δεν έλαβε ποτέ το Βραβείο Νομπέλ μολονότι ήταν πάντα στη λίστα των επικρατέστερων.
Στο Μεξικό γιορτάστηκαν τα 80 του χρόνια το 2008 με αναρίθμητες τιμητικές εκδηλώσεις. Ήταν μέχρι το τέλος παραγωγικός και φημιζόταν για την κομψότητά του και την ευγένεια του χαρακτήρα του.
Εθεωρείτο ένας από τους κορυφαίους εκπροσώπους της παγκόσμιας σύγχρονης πεζογραφίας εν γένει και το έργο του περιλαμβάνει μυθιστορήματα, όπως «Η πιο διάφανη περιοχή» (1958), «Ο θάνατος του Αρτέμιο Κρους» (1962), «Αλλαγή δέρματος» (1967), «Ιερή ζώνη» (1967), «Terra Nostra» (1975), «Το κεφάλι της ύδρας» (1978), «Ο γερογκρίνγκο» (1985), «Ο αγέννητος Χριστόφορος» (1987), «Η εκστρατεία» (1990), «Ντιάνα, η μοναχική κυνηγός» (1994), κινηματογραφικά σενάρια, θεατρικά έργα και δοκίμια, όπως «Ο θαμμένος καθρέφτης» (1992).
Το 1993 εξέδωσε το έργο «Η πορτοκαλιά», με το οποίο κλείνει ο αφηγηματικός κύκλος που ονόμασε «Η ηλικία του χρόνου». Το 1977 κέρδισε το Βραβείο Ρόμουλο Γαλιέγος (ανώτατη λογοτεχνική διάκριση στη Λατινική Αμερική) και το 1987 το Βραβείο Θερβάντες, τη μεγαλύτερη διάκριση που δίνεται σε ισπανόφωνο συγγραφέα.
Τα έργα του έχουν μεταφραστεί σε πάρα πολλές γλώσσες και τα περισσότερα από αυτά στα ελληνικά (http://www.vivlionet.gr/).